Sunday

BB Cream.



Yeayyyyy! Kelantan sudah rasminya bergelar juara Liga Super 2012 dua tahun berturut-turut. Berputih mata lah Lions XII teheeee :-D Tahniah The Red Warriors <3

Eh, lari topik daaaaaaaaaaaaa.  Berbalik pada tajuk asal entry ni dicipta,
saya nak share la sikit sebanyak pasal BB cream yang kini  pesat membangun dalam industri kosmetik ni.
Ada la 3 4 jenis BB cream yang saya dah try and seems like ada 1 je drpd mereka-mereka semua ni 
membuatkan saya sangat teruja untuk memakainya :-)
 Antaranya ialah :


from left : Garnier Bb Cream, Maybelline Bb cream, Cosmoderm foundation, Mustika Ratu Bb Cream.


 Ok. Dan yang paling saya rasa sangat berkesan ialah 3 from left iaitu Cosmoderm foundation.
Taktau la nak cakap Cosmoderm ni sebenarnya tergolong dalam golongan BB Cream ke tak,
tapinye memang best lah! Nama foundation tapi tekstur dia sangat lembut,
TAK BERMINYAK, tak melekit, senang nak apply!
So, Cosmoderm ni memang disyorkan sangat la untuk dibeli.
( cosmoderm tak bagi komisen pun tolong promote produk dia ni hehe sekadar sharing )
Untuk Garnier pulak, best, tapi terlalu nipis tekstur dia. Sesuai untuk casual time je.
Maybelline, taktau nak cakap. Sangat tak best and tak disyorkan untuk beli la.
Muka cepat naik jerawat and muka cepat berpeluh.
Mustika Ratu juga disyorkan, dia macam sama je dengan Cosmoderm tapi Cosmoderm lebih tahan lama.
Harga Mustika Ratu ni pun pasti semua orang mampu beli. Kalau Cosmoderm ni agak mahal la
compare to Mustika Ratu ni :-)
So, semoga dengan entry ni dapat sikit sebanyak membantu rakan-rakan perempuan saya semua
untuk buat pilihan terbaik pasal BB Cream ni <3

Mengantuk suda. Selamat Malam!

Terima Kasih Kerana Sudi Baca Entry saya :')

9 comments: